TomTomRider laadt niet meer op; wie meet 9 volt??

TomTomRider laadt niet meer op; wie meet 9 volt??

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op zo 25/11/07 - 13:54

Mijn TomTomRider heb ik overgepalatst van mijn BMW naar mijn Pan. Op de ommezijde en op de 220v-adapter staat 5 V 2 Ampere, maar ik merkte pas wat later dat het toestel op mijn moto niet meer oplaadt. Vervolgens mat ik een multimeter het voltage op de 4 pinnetjes:

Op de 4 pinnetjes van links naar rechts mat ik tussen 1 (het meest linkse) en 3 als tussen 1 en 4 (het meest rechtse) een voltage van... 9 volt.

Kan iemand mij helpen en ook eens het voltage uitmeten tussen die pinnetjes?

PS: Als de TomTomRider (versie 1) met upgegrade software (via internet simpel) aangeschakeld wordt, merkt hij wel degelijk het contact, want dan gaat hij automatisch aan. Hij schakelt echter NIET uit, en als ik naar het icoontje ga van de GPS-ontvangst (rechtsonderen aanraken om satellieten te zien) zie je dat hij NIET laadt - test maar eens uit bij opladen van 220V dan zie je 'laadt op' onder de batterijstatus).

PS2: Als iemand weet waar je het best een 220V-omvorder regenvrij plaatst (heb ook topcase, laat eens weten).

Bedankt (is niet dringend)

van speels Van Belletje uit Bellegem (ik kom wellicht uit het doosje van PANdora...)
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Berichtdoor Polleke op zo 25/11/07 - 19:30

Is het niet makelijker als je een 12V aansluiting neemt,en de orginele kabel (autolader van de tomtom) en 9v dat kan dodelijk zijn voor het toestel
Avatar gebruiker
Polleke
Lid
Lid
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: zo 11/09/05 - 17:43
Woonplaats: Opglabbeek (B)
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: rood
Bouwjaar: 2008
Technische Bagage: Expert/Mechanieker

Het IS de originele kabel, maar ZONDER 12-Volt stekker

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op zo 25/11/07 - 20:53

Het is de originele kabel, alleen liet ik de kabel nu gewoon rechtstreeks op de batterij aansluiten bij Caset toen ik het tweede voorlicht liet meekoppelen en gelijktijdig ook een waterdichte 12-Volt stekker liet bijstoppen links. Maar ik weet inderdaad niet meer of er een condensator of diode in de oorspronkelijke sigarettenaansteker zat (in mijn BMW had ik die namelijk in 12-V geplugd) en dat inderdaad misschien het probleem is. Als jullie namelijk 5 volt krijgen op de connectoren vanuit de voeding, weet ik ik beter een nieuwe sigarettenaanstekerkabel haal om er het moduletje uit te halen.

Daarom mijn vraag hoeveel volt jullie hebben op de pinnetjes (de houder heb ik namelijk vast gekleefd op de valse benzinetank van de Pan).

JMVB
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Berichtdoor Polleke op zo 25/11/07 - 23:40

Het is verwarend omdat je spreekt van een 220V omvormer,maar die kabel mag nooit geen 9v geven dat is iets te veel voor een 5v toestel,het is te hopen dat hij niet stuk is.
Avatar gebruiker
Polleke
Lid
Lid
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: zo 11/09/05 - 17:43
Woonplaats: Opglabbeek (B)
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: rood
Bouwjaar: 2008
Technische Bagage: Expert/Mechanieker

Omvormer/9 volt

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op zo 25/11/07 - 23:46

Nee sorry, 9 volt, kan volgens mij geen kwaad, het is meestal het amperage dat een toestel opblaast. Een Nokia gsm kan soms ook veel hogere voltages aan en laadt dan zelfs soms sneller op. De TomTomRider is bij mijn weten trouwens ook beveiligd tegen omgekeerd aansluiten +/- dacht ik, zoals het hoort met moderne elektronica (zoals druppelladers ook meestal).

Die omvormer heeft daar niets mee te zien, maar normaal plaats ik altijd in mijn wagens en/of moto's en surplus een kleine omvormer naar 220 Volt zodat ik onderweg ergens nog gewoon materiaal als een portable of oplaadbare adapters van allerhande genre kan aansluiten (mijn kinderen bekijken dan bijv. eens DVD's op een klein rommelmarktspelertje op 220 Volt zonder de caradapters telkenmale te moeten kopen). In de top GIVI-koffer kan bijvoorbeeld gewoon mijn portable, dus zou ik eigenlijk die 220 volt omvormer ergens daaronder willen hangen en niet erin om die kostbare plaats niet te verliezen. Iemand van jullie die ook al 220 volt heeft vanuit de batterij, of nog beter: met een extra batterij (ik weet dat ik mijn gewicht telkenmale verhoog, maar ja...)
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Re: Omvormer/9 volt

Berichtdoor Polleke op di 27/11/07 - 00:14

VAN BELLE Jean Marc schreef:Nee sorry, 9 volt, kan volgens mij geen kwaad,
Dat kan heel zeker kwaad,te veel voltage is even dodelijk voor electronica als te veel amperage
Avatar gebruiker
Polleke
Lid
Lid
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: zo 11/09/05 - 17:43
Woonplaats: Opglabbeek (B)
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: rood
Bouwjaar: 2008
Technische Bagage: Expert/Mechanieker

Berichtdoor panant op do 29/11/07 - 00:05

Een batterij kent in volgeladen toestand een hogere inwendig weerstand als in ontladen toestand. Bij gevolg zal een ontladen batterij een hogere stroom nemen uit uw lader dan bij vol geladen toestand. Een te hoge spanning levert een te hoge stroom waardoor de batterij een laadstroom krijgt die ze niet aan kan. Gevolg: ze wordt warmer, het inwendige wordt een beetje "gefolterd" en als dat nog lang duurt, zal ze er het bijltje bij neer leggen. De batterijeenheid wordt uitgedrukt in Ah of mAh, dit is de stroom per tijdseenheid, zowel in ontlading als bij lading. Te veel spanning, te veel stroom, het één is een gevolg van het andere. Wie zij ook al weer: "trop" is te veel. :evil:
Om terug te keren naar uw probleemke. Je hebt geen lading? Vermoedelijk heb je in de laadketen, of een slecht contact of er is ergens een overgangsweerstand. Natuurlijk kan je lader ook elektronisch stuk zijn, zodat die de gevraagd stroom niet meer kan leveren. Hoeveel de juiste laadstroom moet zijn voor uw Tomtom weet ik niet, maar in uw handboekje moet dat toch wel te vinden zijn, denk ik. Anders brengt internet ook wel soelaas. Zoek eens de technische gegevens op van het ladertje. Suc6 alvast.
panant
Lid
Lid
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: di 06/02/07 - 13:24
Woonplaats: Evergem
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300 ABS
Kleur: zilver
Bouwjaar: 2006
Technische Bagage: Leek

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op do 29/11/07 - 00:44

Ja, ik had dat meteen al opgezocht: Zowel op de lader als op de achterzijde van de TomTomRider staat 5 volt en 2 A. Ik merkte dat ook mijn oude TomTomGo trouwens met hetzelfde werkt.

Dus ik geef 5 V en 2 A via de adapter, maar deze wordt onderaan de Rider ingeplugd. Aan de achterzijde van de Rider zijn echter 4 contactjes (verguld?) en in de houder zitten 4 puntcontacten die daartegen moeten komen.

Ik zou dus graag weten wie een TTrider heeft en welke voltage hij meet tussen welke van de 4 pinnetjes.

Ter info, voor mensen die geen elektriciteit kennen geef ik hieronder de trucs die ik leerde aan mijn leerlingen in het VTI 3de graad om de basisstroombegrippen te kennen:

Vergelijk het met water:
1. Het hoogteverschil is de polariteitsverschil en wordt uitgedrukt in Volt: 230 Volt wisselstroom (dus hoog en laag wisselen continu om; in werkelijkheid lopen elektronen heen en weer door een magneet die ronddraait en die elektronen wegduwen/aantrekken bij de energiecentrale of de zonnepanelen of het zuur in de batterij hier)
2. Als je een bredere gleuf neemt, kan er ook meer water door. Dit wordt uitgedrukt in ampèrage (krijg je een 'peer' van). Koperdraad van 2,5 mm² laat tot 20 A veilig door, 1,5 mm² slechts 16 A. U hoeft dit niet te onthouden, als u in de zekeringkast eens spiekt, zult u het vanzelf onthouden.
3. Tot slot bepaalt dit het aantal VoltAmpère of in oudere termen Watt dat je krijgt. Wie herinnert zich nog op een koude kamer dat bij twee kacheltjes van 2000 Watt de... zekering uitviel?

Wel de naam VoltAmpère geeft de formule voor watt, maar dat vindt u zelf vanaf nu ALTIJD door het voorbeeld van het stroomnet bij u thuis:

230 Volt X 20 Ampère stemt overeen met het besef dat u maar tot 4600 Watt mag aansluiten voordat uw zekering afslaat omdat anders uw elektriciteitsdraad zou oververhitten en misschien brand veroorzaken.

Als mijn windmolen dus mijn zware batterij van 190 Ah (ampère uur) zou willen opladen, dan moet die bijvoorbeeld 19 h aan een stuk 10 Ah krijgen, of is die batterij bij een stroomverbruik van 190 Ampère in één uur leeg.

Nu begrijpt iedereen wellicht waarom een motobatterij zo rap plat is (klein vermogen in Ah uitgedrukt), en waarom je wel een voltage kunt meten met een multimeter (spanningsverschil op de pinnetjes van de TTRider) en NIET het ampèrage. Antwoord is: Je kunt het VERBRUIK in A slechts berekenen terwijl er een verbruiker (lamp, elektrische component, verwarming) aan staat en de multimeter dan het verschil in verbruik constateert voor en na de verbruiker. Zo hoor je veel pseudo-specialisten zeggen dat ze met hun multimeter het ampèrage meten van hun batterij. Nee, gaat niet. Je kunt dat wel bij benadering weten door de zuurtegraad te meten, omdat deze staat voor het potentiële vermogen dat nog aanwezig is, maar dat is dus ook niet rechtstreeks.

Je meet het best of er nog voldoende ampèrage is door... te starten. Als je motor niet start, is hij wellicht leeg. Het klopt wel dat het voltage ook lichtjes zakt, maar dat is bij duracell batterijen minder het geval. Maar ja, zo maak ik het wellicht weer te moeilijk.

Wie heeft er nog een TomTomRider en duwt eens de pinnetjes van zijn multimeter tegen pinnetje 1 versus 2/3/4 en dan tegen 2 versus 3/4 en zegt mij wat zijn multimeter op de stand Voltage geeft (bereik minder dan 12 volt DC aub)? Ik krijg 9 volt op mijn Pan!!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Berichtdoor panant op do 29/11/07 - 13:45

Naar ik vermoed heb je geen idee waar elk pinnetje van de 4 contacten (panzijde) voor staat of toch? Mocht dit zo zijn dat je er geen info van hebt, kan de leverancier van uw TT jou de nodige info bezorgen? Je kan wel meten wat er vanuit de moto op de contactjes komt, maar wat moet de TT krijgen om een degelijke lading te hebben. Bij je BM? was dat in orde en met het verplaatsen naar de Pan loopt het schijnbaar fout. Wat kan er gebeurt zijn. Is de bedrading correct aangesloten? Maar mijn gevoel moet dit toch op te lossen zijn, ook met weinig voorkennis van elektriciteit. Alvast suc6. :wink:
panant
Lid
Lid
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: di 06/02/07 - 13:24
Woonplaats: Evergem
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300 ABS
Kleur: zilver
Bouwjaar: 2006
Technische Bagage: Leek

Berichtdoor CBX op do 29/11/07 - 14:41

Meet eens met een lopende motor en 1500toeren, je zult zien dat je aanmerkelijk méér spanning op je dom-dom krijgt.
Je kan ook nog op een eenvoudige manier controleren of de Dynamo werkt. Dit kan door de spanning van de batterij te meten met stilstaande motor( een goede batterij geeft 12.6 V). Vervolgens motor aanzetten en weer de spanning meten. De spanning zou nu moeten oplopen tot ongeveer 14 V. Indien de spanning niet oploopt of zelfs afloopt wordt de batterij niet meer geladen en is de dynamo stuk. Volgens mij levert de dynamo van de pan 28amp, maar met mistlampen-handvatverwarming en verlichting aan kan het ook zijn dat u teveel stroomverbruikers aan boord hebt waarbij je nog 9 volt overhoudt.
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
CBX
Lid
Lid
 
Berichten: 1930
Geregistreerd op: vr 08/12/06 - 18:40
Woonplaats: Zeeland-Nederland
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: Graceful Red
Bouwjaar: 2007
Dealer: Huybers Motoren Schijndel NBr.
Technische Bagage: Gedegen kennis

Berichtdoor Zwerten op do 29/11/07 - 16:29

VAN BELLE Jean Marc schreef:<KNIP>
Ik zou dus graag weten wie een TTrider heeft en welke voltage hij meet tussen welke van de 4 pinnetjes. <KNIP>


Tussen de 2 buitenste ....
Avatar gebruiker
Zwerten
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2484
Geregistreerd op: do 10/03/05 - 23:10
Woonplaats: De Pinte
Motormerk: -
Motortype: -
Kleur: -
Bouwjaar: 1980
Dealer: ----------
Technische Bagage: Leek

Berichtdoor panant op do 29/11/07 - 23:52

Ik heb even gekeken bij TT en heb de volgende opmerkingen gevonden die jou misschien verder kunnen helpen.

Citaten:

Ik heb inmiddels een compleet nieuwe TT en hij laadt niet op op de motor en wel in de auto en op 220 volt.

Wie kan mij vertellen hoe dat kan en dan graag serieuze reacties.

Als ik de dokking station met de 12 v motorkabel direct op de accu aansluit met de tomtomrider erin laadt hij niet bij.

Maarten

vervolg:

Maarten,

Je zou eens de bedrading van de motor kabel door kunnen laten meten of hier geen breuk in zit .
Heb je de zekering al gechecked in de TomTom (houder),indien aanwezig?

Het is onbegrijpelijk alles is nieuw en alles vertoont de zelfde kuren op de motor niet bij laden.

Als ik jou was zou ik de polariteit van de stekker checken.

vervolg:

Hallo Maarten,

Je bent niet de enige met dit probleem. Ik ervaar hetzelfde. Wel opladen in de auto en op de motor is het na 5-6 uur gebeurd. Ik volg met interesse de discussie. Ook bij mij netjes alles naar de accu, smeltzekering ertussen etc. etc.

Er schijnt sindskort een software update te bestaan die
het niet opladen op de motor zou verhelpen.
Even downloaden via TThome.

Misschien verhelpt dit de problemen bij Maarten.

vervolg:

Hoi,hier een berichtje betreffende de ttr.
Ik heb de ttr in een BMW 1100 rt gehad en hij laadde gelukkig direct op, dus toch een andere motor????

Volgens tomtom is dat niet nodig, ook heb ik de laadkabel van de bmw in mijn dockingstation gestoken en nog steeds laadt hij niet op, dus is dat kl... ding defect hoop ik dan, echt toeval dat de eerste en de tweede dan bij mij defect zijn .

Na contact te hebben gehad met tomtom kreeg ik te horen dat ik weer een nieuwe dockingstation krijg.

Ben zaterdag terug gegaan om houder te laten vervangen. Dit hebben zij zeer "correct" gedaan.
Naar aanleiding van melding zekering was ik eerst zelf van plan om wat te gaan sleutelen. Dat sleuteltje zat er dus niet bij en ik ga er dan maar vanuit dat tomtom zelf prutsen niet op prijs stelt. (en gelijk hebben ze)
Nieuwe houder eerst getest..........................werkt.......................gelukkig !!
Daarna houder geplaatst op motor 2 en de accukabel fiks ingekort
Motor betreft een Suzuki Cavalcade en accu zit in dashbord rechts.
TTR geplaatst en ACCU LAADT OP !!!!!!!!!!!!!!!
Moraal: alles opgelost/gauw vergeten



De bron: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... &start=150

Je ziet, de moed niet verliezen. Het is soms ook op te lossen met eenvoudige dingen zoals een gesprongen zekering in de houder. :wink:
panant
Lid
Lid
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: di 06/02/07 - 13:24
Woonplaats: Evergem
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300 ABS
Kleur: zilver
Bouwjaar: 2006
Technische Bagage: Leek

Berichtdoor phil op vr 30/11/07 - 11:44

panant schreef:Ik heb even gekeken bij TT en heb de volgende opmerkingen gevonden die jou misschien verder kunnen helpen.


Heb jij ook problemen met laden van TT Panant?
wij alvast niet...niet bij mijn weten toch...
Ondertussen gezien bij H-geriecke...te Sint-Denijs liggen er in stock voor TT-2 autohouder.
Grtses
Etiam si omnes , ego non...
phil
Lid
Lid
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: vr 18/03/05 - 09:30
Woonplaats: Evergem
Motormerk: Honda
Motortype: ne goeie
Kleur: echt blinkende zwart
Bouwjaar: 2011
Dealer: Joris Sport
Technische Bagage: Gedegen kennis

Berichtdoor panant op vr 30/11/07 - 13:38

phil schreef:
Heb jij ook problemen met laden van TT Panant?
wij alvast niet...niet bij mijn weten toch...


Phil, niet mis verstaan! Ik heb geen probleem met mijn TTR. Zo een lieftallige dame die me steeds zo zacht en soezig de weg in het oor fluistert en mij brengt waar ik zijn moet zonder dralen en te zeggen dat ik steeds moet omkeren. Recht op het doel af zonder mankeren. :lol: :lol:

Maar JM heeft een laadprobleem op zijn Pan en niet op zijn andere moto (zo heb ik het toch verstaan!). Vandaar dat ik eens op het net heb gekeken wat er zoals onder de TTRgebruikers leeft en ja er zijn nog mensen (Maarten, enz ...) die daar een probleem mee hebben, vandaar de uitvoerige ( :oops: ) uitleg.

Het kan altijd zijn dat het aan een kleinigheidje :shock: ligt die momenteel over het hoofd wordt gezien. Aan de berichten te zien, denk ik dat het probleem best oplosbaar is. JM heeft zeker genoeg ervaring en kennis in huis om het op te lossen. Ik poog enkel om elkaar te helpen, zoals we op dit goede forum reeds lang gewoon zijn. En goede dingen moeten zolang mogelijk in stand gehouden worden, vind ik. :P :wink:

Trouwens bedankt voor de tip! :D :D :wink:
panant
Lid
Lid
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: di 06/02/07 - 13:24
Woonplaats: Evergem
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300 ABS
Kleur: zilver
Bouwjaar: 2006
Technische Bagage: Leek

Berichtdoor Zwerten op vr 30/11/07 - 16:14

Als je stroom hebt is het toch gelijk welke moto je gebruikt ...
Ik kan me niet voorstellen dat het laden van een toestel motorafhankelijk is .... 12V is 12V.
Avatar gebruiker
Zwerten
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2484
Geregistreerd op: do 10/03/05 - 23:10
Woonplaats: De Pinte
Motormerk: -
Motortype: -
Kleur: -
Bouwjaar: 1980
Dealer: ----------
Technische Bagage: Leek

Niet gelijk welke moto!!!

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op vr 30/11/07 - 19:20

Nee hoor, de TTR laadde meer dan een jaar perfect op op mijn BMW K75RT (toeval dat hierboven ook een BMW is). Ik weet ook niet hoe Caset dat rechtstreeks aangesloten heeft, maar weet wel dat hij op dezelfde kabel zit als de extra sigarettenaansteker die ik liet plaatsen.

Bovendien krijgt de TTR wel degelijk een puls, daar hij AAN gaat bij het inpluggen. Maar dus niet... oplaadt!

Het duurde inderdaad ook vroeger langer om op te laden in vergelijking met de 12 Volt adapter dus die 2 Ampère uit het stroomnet, gaat blijkbaar toch binnen de TomTomRider niet helemaal dezelfde weg als de contactpunten langs achter (waarom zitten er trouwens vier als we maar over + en - spreken?)

Ik zoek verder maar het ontbreekt me nu wat aan tijd (moet met moto eerst van Bellegem naar Wareegem dan naar Zerkegem, vannacht overnachten bij mijn moeder in Brugge, morgenochtend naar Antwerpen voor bestuursherverkiezingen journalistenvereniging, dan naar Oostmalle dan naar Heverlee en dan terug naar Bellegem voor dringend boekhoudwerk. Zondag wellicht de posten die ik morgen zaterdag niet haal.

Maar het zou mij NIET verwonderen dat de softwareupdates van http://www.tomtom.nl er voor iets tussenzitten. Met de updates is er heel wat veranderd (gaat automatisch aan; paswoordbeveiliging bij aanzetten; laadsignaalindicatie). Kan de bovenstaan mij eens het juiste adres geven van het verkorte adres in Oost-Vlaanderen dat ik niet vind noch begrijp?

Idd 12 volt zou op alle moto's hetzelfde moten zijn. Een zekering ertussen is echter voldoende om het Ampèrage (en zelfs het voltage, ook al is dat theoretisch niet helemaal juist volgens de formule) te beïnvloeden...

Jullie zijn toffe gasten. En nu weg, vrrrrrrrrrrrrrrrroem (met mijn nagelnieuwe BT021's zonder nagels die bijna ingereden zijn voor het aantal mijlen dat ik in de andere rubriek zal mededelen - thx to Caset Lichtervelde voor vaste prijs 350 EUR 't paar incl. montage; het trillen onder de 60 km/h is trouwens inderdaad WEG of uitermate miniem geworden; enkel de majestueuze HD V-Rod was nog stabieler met zijn volle wielen... maar berekoud)

Verdwijn dus wellicht tot na het weekend (let op voor grijze Pan European op de autostrades met verboden dubbele lichten vooraan en dubbele gevaarslichten indien nodig) en persplaat vooraan en tal van reflecterende gezichtjes...
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Re: Niet gelijk welke moto!!!

Berichtdoor Nightwing op vr 30/11/07 - 21:02

VAN BELLE Jean Marc schreef:...Ik weet ook niet hoe Caset dat rechtstreeks aangesloten heeft, maar weet wel dat hij op dezelfde kabel zit als de extra sigarettenaansteker die ik liet plaatsen...
Wat zeggen ze bij Caset zelf van deze zaak?
Avatar gebruiker
Nightwing
Lid
Lid
 
Berichten: 695
Geregistreerd op: wo 25/05/05 - 00:13
Woonplaats: OLV Waver
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: Candy Graceful Red
Bouwjaar: 2005
Dealer: Van Puymbroeck Racing (Schriek)
Technische Bagage: Leek

Antwoord Caset

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op za 01/12/07 - 01:43

Heb het niet heel in detail gevraagd omdat ik vind dat het meer mijn probleem is en ik uit ervaring weet dat zoiets zoeken lang kan duren (lees: werkuren kan kosten). Ze dachten wel eerder dat het aan de TomTomRider zelf of aan de contactjes op de houder zelf lag.

PS: Ja, ben toch teruggekeerd in dit beestenweer omdat ik mijn grote beest (Tervuerse Herder) op 50 km meende te horen panikeren en om zijn baaske roepen en heb hem voor een paar uurtjes binnen gestopt tot ik omstreek 7h terug vertrek met de moto naar Antwerpen: Ga meteen iets zeer postiefs over de BT021-banden schrijven in dit stormweer.
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Re: TomTomRider laadt niet meer op; wie meet 9 volt??

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc op vr 07/06/13 - 23:03

Hallo, ben even terug omdat ik intussen langs alle kanten problemen hoorde over cradle die voeding verzorgt van TomTomRider maar men verder enorm tevreden is van die TomTom.

Intussen heb ik eens de TomTomRider (2nd of 3de van mij dus, alleen die van dit jaar heb ik niet gekocht) zelf gedemonteerd omdat hij terug niet meer oplaadde op de cradle. Daarvoor had ik wel mijn speciale elektronische set nodig want zoals je ziet had ik 4 X een J8 ster nodig (echt niet veel voorkomend, speciaal omdat je er niet zelf zou aan prutsen, vermoed ik) en 2 X T6-ster nodig voor de twee verborgen vijsjes onder de afgedekte stickertjes onderaan bij de usb-ingang nodig. Zie foto annex.


Afbeelding

Nu zo eenvoudig mogelijk de uitleg:

Van usb weten we dat het 5 volt is en dat gaat meteen op het moederbord binnen.

Van de gelijmde achterkant met de 4 connectoren die op de 4 pinnetjes duwen van de cradle (= tomtomhouder), loopt een kabeltje met een zelfde connector die ook op het moederbordje toekomt.

Van het moederbordje zelf gaat dan een gelijksoortige kabel naar de vrij grote ronde Li-ion batterij die je zo zelfs kunt losmaken of later zelfs vervangen.

Ik mat alles uit en vond de kabel correct, de pinnetjes correct (tussen 1 en 4 en tussen 1 en 3 had ik mooi 5 volt, aan de ingang had ik mooi 12 volt vanuit de motobatterij), en op het moederbordje vond ik wel de 5 volt van de USB uitgang maar NIET de 5 volt.

Nu het gekke: Ik connecteerde alles weer mooi, eigenlijk enkel de connector uiteindelijk van de achterzijde omdat ik die losmaakte en DEZE was dus blijkbaar losgetrild, want meteen daarna werkte mijn cradle terug PERFECT en ging het batterijsymbool meteen over van gewone batterij naar een batterij met een bliksem erin dus eentje die oplaadt!

Hopelijk helpt deze info de anderen hier of degenen die terug op zoek gaan naar dit probleem. Of bel me gerust eens om langs te komen. Ik ben nog even 'gek' als vroeger op dat vlak (lees: idealistisch ingesteld).

At your service en (v)rij veilig! (perfect met m'n nieuwe occasie Nolan helm, m'n dochtertjes helm van maat small moest vervangen wordene en ik nam een L nu en dus plaatste ik ook het N-com systeem over en nu werkt alles tegelijk en perfect en heb ik zelfs plots stereo van m'n Iphone èn m'n Nokia E71 èn m'n TomTomRider blijft soms een signaaltje geven voor een vierkantje dat verschijnt af en toe op het scherm en mij voor het een of ander wil behoeden...)
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus)!
Avatar gebruiker
VAN BELLE Jean Marc
Lid
Lid
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: ma 15/10/07 - 20:18
Woonplaats: Bellegem
Motormerk: Honda; 10/10/10:Kawa
Motortype: ST1100+1400GTR
Kleur: Grey; 10/10/10: blue
Bouwjaar: 2010
Dealer: Nee, ben tegen drugs. Of bedoel je Caset?
Technische Bagage: Sleutel af en toe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

BikePics.com
Buienradar
KMI.be