Nee hoor, de TTR laadde meer dan een jaar perfect op op mijn BMW K75RT (toeval dat hierboven ook een BMW is). Ik weet ook niet hoe Caset dat rechtstreeks aangesloten heeft, maar weet wel dat hij op dezelfde kabel zit als de extra sigarettenaansteker die ik liet plaatsen.
Bovendien krijgt de TTR wel degelijk een puls, daar hij AAN gaat bij het inpluggen. Maar dus niet... oplaadt!
Het duurde inderdaad ook vroeger langer om op te laden in vergelijking met de 12 Volt adapter dus die 2 Ampère uit het stroomnet, gaat blijkbaar toch binnen de TomTomRider niet helemaal dezelfde weg als de contactpunten langs achter (waarom zitten er trouwens vier als we maar over + en - spreken?)
Ik zoek verder maar het ontbreekt me nu wat aan tijd (moet met moto eerst van Bellegem naar Wareegem dan naar Zerkegem, vannacht overnachten bij mijn moeder in Brugge, morgenochtend naar Antwerpen voor bestuursherverkiezingen journalistenvereniging, dan naar Oostmalle dan naar Heverlee en dan terug naar Bellegem voor dringend boekhoudwerk. Zondag wellicht de posten die ik morgen zaterdag niet haal.
Maar het zou mij NIET verwonderen dat de softwareupdates van
http://www.tomtom.nl er voor iets tussenzitten. Met de updates is er heel wat veranderd (gaat automatisch aan; paswoordbeveiliging bij aanzetten; laadsignaalindicatie). Kan de bovenstaan mij eens het juiste adres geven van het verkorte adres in Oost-Vlaanderen dat ik niet vind noch begrijp?
Idd 12 volt zou op alle moto's hetzelfde moten zijn. Een zekering ertussen is echter voldoende om het Ampèrage (en zelfs het voltage, ook al is dat theoretisch niet helemaal juist volgens de formule) te beïnvloeden...
Jullie zijn toffe gasten. En nu weg, vrrrrrrrrrrrrrrrroem (met mijn nagelnieuwe BT021's zonder nagels die bijna ingereden zijn voor het aantal mijlen dat ik in de andere rubriek zal mededelen - thx to Caset Lichtervelde voor vaste prijs 350 EUR 't paar incl. montage; het trillen onder de 60 km/h is trouwens inderdaad WEG of uitermate miniem geworden; enkel de majestueuze HD V-Rod was nog stabieler met zijn volle wielen... maar berekoud)
Verdwijn dus wellicht tot na het weekend (let op voor grijze Pan European op de autostrades met verboden dubbele lichten vooraan en dubbele gevaarslichten indien nodig) en persplaat vooraan en tal van reflecterende gezichtjes...