versnelling

versnelling

Berichtdoor changin op vr 06/11/09 - 19:48

ik heb een ST1100 van 1998 helaas als de motor op temperatuur is dan valt de koppeling uit en nadat de motor is afgekoeld dan werkt alles weer goed en op de lange rit heb ik dat probleem niet de dealer heeft de olie(dot 4) vervangen en dat werkt ook niet,is er iemand die dit euvel ook hebt gehad en kan mij mogelijk de reparatie die ik moet doen vermelden?
changin
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Motormerk: honda
Motortype: Pan ST1100
Kleur: groen
Bouwjaar: 1998
Dealer: vdKuinder Hilversum
Technische Bagage: Leek

Re: versnelling

Berichtdoor panneman op vr 06/11/09 - 20:21

Gebruik je de juiste motorolie ?
Als ik mij niet vergis is dit op de ST1100 ook een natte plaatkoppeling. De olie moet dan in ieder geval de juiste specificaties hebben.
Ben hier wel niet 100% zeker van dus iemand die dit wel met zekerheid weet mag mij gerust verbeteren.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

HONDA...THE POWER OF DREAMS
panneman
Site Admin
Site Admin

Motormerk: HONDA
Motortype: ST1300
Kleur: CANDY GLORY RED
Bouwjaar: 2010
Dealer: JORIS SPORT BLANKENBERGE
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Berichtdoor changin op vr 06/11/09 - 20:36

Honda The power of dreams mijn droom is nog geen werkelijkheid zolang het euvel (panne) nog niet is opgelost,de olie is oke maar de dealer heeft dit probleem nog nooit meegemaakt dus hij moet dat ook uitzoeken.
changin
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Motormerk: honda
Motortype: Pan ST1100
Kleur: groen
Dealer: vdKuinder Hilversum
Technische Bagage: Leek

Berichtdoor polmcfree op vr 06/11/09 - 20:42

Dan kunnen de drukveren in de koppeling wel eens versleten zijn ,in samenhang met bijna versleten koppelingsplaten,
Maar wat bedoel je eigenlijk met werkt niet slipt ze door of kan je ze niet ontkoppelen?
polmcfree
Lid
Lid

Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: rood
Bouwjaar: 2008
Technische Bagage: Expert/Mechanieker

Berichtdoor Thierry op za 07/11/09 - 09:36

Ik heb lange tijd geleden (+/- 10 jaar geleden) met mijn yamaha (genesis 750) race banaan het tegengestelde voorgehad.

Bij koude motor slippende koppeling en eens warm geen probleem meer.

Oorzaak was verkeerde oliewissel, oplossing was nieuwe koppeling.
Thierry
Lid
Lid

Motortype: st1100
Kleur: Goud
Dealer: Motorcenter Westhoek Veurne
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Berichtdoor softy341 op zo 08/11/09 - 02:35

changin schreef:ik heb een ST1100 van 1998 helaas als de motor op temperatuur is dan valt de koppeling uit en nadat de motor is afgekoeld dan werkt alles weer goed en op de lange rit heb ik dat probleem niet de dealer heeft de olie(dot 4) vervangen en dat werkt ook niet,is er iemand die dit euvel ook hebt gehad en kan mij mogelijk de reparatie die ik moet doen vermelden?
gaat ze slippen bij warme motor of kan je helemaal niet ontkoppelen bij warme motor ?
1/als ze gaat slippen bij warme motor .jaren geleden heb ik dit mee gemaakt ,had toen in der tijd twee tonnetjes olie van 20 liter in de garage staan eentje voor de motor half syntolie en een ton olie voor de auto ,heb altijd met half synte olie gereden in de motor en dan drie weken voor ik op vakantie vertrok bij olie wisseling vergist van olieton dom maar het was gebeurd en de verkeerde auto olie der in ,en inderdaad mijn koppeling ging ook bij warme motor slippen en bij koude motor niets aan de hand , nu bij enkele merken van half synth motor olie naar vol synte motor olie wisselen kan je dit slippen met warme motor ook voor hebben .
ik heb toen niet geprobeerd met alleen maar een olie wissel maar
ik heb toen de koppelings platen der uit gehaald volledig met autoremmen cleaner gekuist en droog geblazen met de compressor ,tolerantie opgemeten volgens het werkhandboek en terug geplaatst een heel werkje maar deze koppeling doet het nog steeds goed .

2/als je bij warme motor helemaal geen koppeling meer hebt ,dus niets meer dan is
1/ je o ring van het bedienings pistonnetje kapot of versleten , dit is makkelijk te vervangen het zit in zwarte plastiek ding vooraan op het koppelingshuis
2/of je druklager naar de vaantjes ,en daarvoor moet de koppeling der uit
hollen en bollen maar met de paaaaaannnnnn
en bochten ja ik lust ze wel .
softy341
Lid
Lid

Motortype: ST1100
Kleur: Blauw
Bouwjaar: 1991

Berichtdoor Johan V op zo 13/12/09 - 16:59