changin schreef:ik heb een ST1100 van 1998 helaas als de motor op temperatuur is dan valt de koppeling uit en nadat de motor is afgekoeld dan werkt alles weer goed en op de lange rit heb ik dat probleem niet de dealer heeft de olie(dot 4) vervangen en dat werkt ook niet,is er iemand die dit euvel ook hebt gehad en kan mij mogelijk de reparatie die ik moet doen vermelden?
gaat ze slippen bij warme motor of kan je helemaal niet ontkoppelen bij warme motor ?
1/als ze gaat slippen bij warme motor .jaren geleden heb ik dit mee gemaakt ,had toen in der tijd twee tonnetjes olie van 20 liter in de garage staan eentje voor de motor half syntolie en een ton olie voor de auto ,heb altijd met half synte olie gereden in de motor en dan drie weken voor ik op vakantie vertrok bij olie wisseling vergist van olieton dom maar het was gebeurd en de verkeerde auto olie der in ,en inderdaad mijn koppeling ging ook bij warme motor slippen en bij koude motor niets aan de hand , nu bij enkele merken van half synth motor olie naar vol synte motor olie wisselen kan je dit slippen met warme motor ook voor hebben .
ik heb toen niet geprobeerd met alleen maar een olie wissel maar
ik heb toen de koppelings platen der uit gehaald volledig met autoremmen cleaner gekuist en droog geblazen met de compressor ,tolerantie opgemeten volgens het werkhandboek en terug geplaatst een heel werkje maar deze koppeling doet het nog steeds goed .
2/als je bij warme motor helemaal geen koppeling meer hebt ,dus niets meer dan is
1/ je o ring van het bedienings pistonnetje kapot of versleten , dit is makkelijk te vervangen het zit in zwarte plastiek ding vooraan op het koppelingshuis
2/of je druklager naar de vaantjes ,en daarvoor moet de koppeling der uit