Remblokken

Plaats reactie
StannyB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 09/05/16 - 18:23
Motormerk: Honda
Motortype: Pan Europe
Kleur: Donker blauw
Bouwjaar: 1993
Dealer: Geert Van Mol
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Remblokken

Bericht door StannyB » di 10/05/16 - 19:12

Weet er iemand wat het verschil is tussen
syntetisch half gesinterde of standaard remblokken ?
Welk van de drie zijn het meest duurzaam wanneer je rekend dat ik zo een 4 a 5000 km per jaar afleg dus weinig.
Vriendelijke Groeten ,
Stanny
Laatst gewijzigd door StannyB op vr 20/05/16 - 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2702
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1200GS ADV
Kleur: WHITE
Bouwjaar: 2016
Dealer: MEEUSEN MEERHOUT
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Remblokken

Bericht door panneman » wo 11/05/16 - 04:46

Ik denk dat je bedoeld gesinterd ipv synthetisch :?: :lol:


Zoals de naam het al zegt worden gesinterde remblokken gemaakt van gesintered metaal, met weinig bindmiddel. Sinteren betekend het samenpersen van gemalen, versnipperd of verguisd metaal onder hoge druk en temperaturen. Dit resulteert in een solide massa. Veel gebruikte metalen zijn koper, brons of een mix. Gemixte metalen worden vaak gebruikt voor straat gebruik terwijl de blokken met ijzer zeer geschikt zijn voor high performance (race) gebruik omdat ze tegen extreme temperaturen kunnen. Voor de hoge temperaturen wordt een keramisch poeder toegvoegd.

Gesinterde remblokken zijn minder zacht dan organische remblokken, dit betekend dat er meer kracht gegeven moet worden bij het aanhalen van de remhendel. De blokken produceren vaak een zwarte corrosieve stof waardoor het aanbevolen is de velgen met enige regelmaat te reinigen.

Wanneer een gesinterd remblok kopen

Gesinterde remblokken zijn goed geschikt voor normaal gebruik en zelfs uitermate geschikt voor high performance en race gebruik. Gesinterde remblokken zijn over het algemeen duurder dan andere typen. Gebruikt u uw motor voor normaal weg gebruik? Dan zijn organische remblokken een goede kwaliteit / prijs keuze. Gebruikt u uw motor intensief en vereist u high performance? Dan worden gesinterde remblokken aanbevolen.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!

StannyB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 09/05/16 - 18:23
Motormerk: Honda
Motortype: Pan Europe
Kleur: Donker blauw
Bouwjaar: 1993
Dealer: Geert Van Mol
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Re: Remblokken

Bericht door StannyB » do 12/05/16 - 07:41

Veel dank voor de goede raad !!! heb gekozen voor gesinterde remblokken denk meer intensiever te rijden met de moto daarom.Verder zijn er nog enkele heuvels te overbruggen mijn uitlaat is afgebroken spijtig dat ik hier géén foto kan plaatsen.De uitlaat kant collector is gebroken langs de linkse kant daar waar deze in de achterste uitlaatpot ingeschoven zit dus deze moet vervangen,denk te wachten tot het najaar.Er is iemand in mijn buurt die mij steunt en dit tijdelijk dichtgelast heeft tot vervanging.Deze beloofd mij te steunen met inductie techniek om vast geroeste moeren los te krijgen dus volle moed te starten later.Nu eerst de remblokken vervangen,en olie verversing is er iemand die mij kan verwijzen naar een oreginele onderdeel verdeler langs internet steeds welkom.
Groetjes
Laatst gewijzigd door StannyB op vr 20/05/16 - 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2702
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1200GS ADV
Kleur: WHITE
Bouwjaar: 2016
Dealer: MEEUSEN MEERHOUT
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Remblokken

Bericht door panneman » do 12/05/16 - 10:45

Hou er wel rekening mee dat deze remblokken de remschijven vlugger doen verslijten :idea:
Zou zeker eerst de dikte van de schijven meten alvorens te gaan experimenteren met niet originele onderdelen.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!

woste
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14/06/15 - 16:33
Motormerk: HONDA
Motortype: ST 1300
Kleur: Digital Silver Metal
Bouwjaar: 2007
Dealer: Caset Lichtervelde
Technische Bagage: Leek
Locatie: Gistel

Re: Remblokken

Bericht door woste » do 12/05/16 - 19:12

hallo Stanny

mbt de uitlaten: heb ik ook 2x laten lassen enkele jaren geleden op mijn 1100, destijds ook prijs gevraagd voor nieuwe, maar was een beetje te prijzig - zolang je je kan behelpen met lassen, zo laten zou ik zeggen

Manus
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 27/10/06 - 13:51
Motormerk: Honda
Motortype: st1300
Kleur: zilvergrijs
Bouwjaar: 2006
Technische Bagage: Vervang mijn olie zelf/inspecteren
Locatie: Valkenswaard

Re: Remblokken

Bericht door Manus » do 12/05/16 - 20:01

Op de Pan zitten origineel gesinterde remblokken.
Maar even een punt van aandacht;
Er zijn verschillen bij gesinterd tussen de merken in hardheid.
Neem de originelen, dan loop je niet het risico dat de schijven harder slijten dan de remblokken.
Zelfs bij Honda zien sommige blokken er hetzelfde uit maar hebben toch een ander codenummer.
Pan 1300 rijder

cram
Lid
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
Motormerk: Honda
Motortype: gl1800
Kleur: champanje
Bouwjaar: 2006
Dealer: felix & jos
Technische Bagage: Expert/Mechanieker
Locatie: belgie limburg

Re: Remblokken

Bericht door cram » zo 15/01/17 - 13:59

??? op de pan 1100 en 1300 en alle motoren boven de 750 cc word altijd met gesinterde remblokken gereden .
zelfs de orginele remblokken van honda zijn gesintert .

dat gesinterde de remschijven snel doen verslijten klopt ook niet , bij de meeste motoren rijd men tussen de 80.000 en 150.000 km met die remblokken , naargelang de rijstijl .

voor mij niets anders dan gesinterde blokken , gaan ook langer mee dan de organische blokken

gr marccc

Plaats reactie